5 دی ماه " روز ایمنی در برابر زلزله و کاهش اثرات بلایای طبیعی "

شيوه زندگي سالم در دوره سالمندي

 

سالمندی بیماری نیست ، بلکه مرحله ای از چرخه زندگی است و فرایندی است که هرگز متوقف نمی شود. در عین حال این مرحله با انباشته شدن خرد و تجربه همراه است و فرصتی است که فرد می تواند تجربیاتش را به نسل های بعد منتقل کند .

اغلب سالمندان می توانند توانایی های شناختی و جسمانی خود را تا حد قابل توجهی حفظ کنند به شرط آن که شیوه زندگی سالم را اتخاذ نمایند .  نیاز های جسمانی در سنین پیری از اهمیت فراوانی برخوردار هستند و مسائل روانی ناشی از سالمندی نیز تحولات بسیاری در روش زندگی این گروه به وجود می آورد.در دوره سالمندی شخص ممکن است به دلیل محدودیت های مربوط به تغییرات پیری برای برآورد کردن نیاز های اساسی به کمک دیگران نیاز داشته باشد.در این راستا آموزش بهداشت و شیوه زندگی سالم به سالمندان و و افراد خانواده آنان امر مهمی است که می تواند بسیاری از مشکلات ناشی از تغییرات پیری را کنترل و یا به تعویق انداخته و سلامتی سالمندان را حفظ نماید.  

به همین منظور مجموعه 4 جلدی راهنمای بهبود شیوه زندگی سالم در دوره سالمندی تهیه شده است . در این کتاب ها توصیه های بسیار ساده اما مفید ، برای یک زندگی سالم ارائه شده است . این توصیه ها برای سالمندان سالم طراحی شده اند و اگر چنانچه سالمندی ، طبق نظر پزشک خود بیماری خاصی نداشته باشد ، می تواند این توصیه ها را در زندگی روزمره خود به کار بندد و یا حتی می تواند آن ها را به خانواده خود نیز آموزش دهد.

 

مجموعه های فوق شامل مطالب ذیل می باشد :

     ü            تغذیه و تمرینات بدنی

     ü            استخوانها ومفاصل و حوادث

     ü            چند توصیه بهداشتی  (بهداشت دهان ودندان- یبوست ومشکلات ادراري تناسلی-یائسگی )

     ü            زندگی فعال (استرس- حافظه-خواب روابط زناشویی رانندگی استعمال دخانیات راههاي شاد زیستن )

 

 

******************************************************************************

 مجموعه چهار جلدي و طرح تغذيه

 

******************************************************************************

 

   دانلود : ٤) زندگي فعال           حجم فایل 14739 KB
   دانلود : ٣) چند توصيه بهداشتي           حجم فایل 16850 KB
   دانلود : ٢) استخوان و مفاصل           حجم فایل 18999 KB
   دانلود : ١) تغذيه و تمرينات بدني           حجم فایل 27763 KB
   دانلود : طرح تغذيه           حجم فایل 562 KB
اوقات شرعی
يکشنبه ٠٦ فروردين ١٣٩٦
ساعت
نظرسنجی
نظر شما در مورد فعاليت هاي معاونت بهداشتي چيست؟

نظرات و پيشنهادات خود را به شماره 100001515 ارسال كنيد.

آمار بازدید
 بازدید این صفحه : 6378
 بازدید امروز : 476
 کل بازدید : 1877297
 بازدیدکنندگان آنلاين : 7
 زمان بازدید : 0/4800